Op alle locaties in het park wordt sinds het begin van 2020 een combideal met water aangeboden. Bij deze deal, die gecommuniceerd wordt als ‘dorstlesser’, ontvang je twee flesjes water voor 4 euro. De deal wordt overal in het park gepromoot. De bestaande menucommunicatie is aangepast, waarbij de deal nu op alle locaties in het midden van het bord staat. Daarnaast wordt de deal ook kenbaar gemaakt via narrowcasting in het park en met ‘toiletvertising’. Bij de promotie van het overige drankenaanbod ligt de nadruk op de suikervrije varianten.
Er is bewust gekozen voor een deal met water. Geert van Heugten, Category Manager bij Walibi Holland: “We willen het drinken van water graag promoten bij onze gasten omdat dit de meest gezonde optie is, maar ook omdat de verkoop van water doorgaans goed reageert op prijsverlagingen en aanbiedingen. Dit initiatief is voor ons ook een invulling van de wens om een gezonder aanbod te creëren. Juist daarom hebben we water zo in the picture gezet. Met deze deal geven we naar ons idee concrete invulling aan het gezonder maken van ons aanbod, maken we de gezonde optie aantrekkelijker en bieden we onze gasten échte value for money.”